Personvernerklæring

(English translation below)

Introduksjon

IDA HÖGLUND og Balstad pensjonat er opptatt av å behandle personopplysninger på en betryggende og tillitsvekkende måte i forbindelse med at du besøker og benytter våre nettsider: balstadpensjonat.no, www.balstadpensjonat.no, balstadpensjonat.simplero.com, samt våre kursplattformer med egne url-adresser Balstad pensjonat.simplerosites.com og alle som følger med disse. 

Denne personvernerklæringen inneholder opplysninger du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettsidene våre, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger.

Hensikten er å informere deg om dine rettigheter, samt om våre retningslinjer og prosedyrer for behandling av personopplysningene vi mottar fra deg gjennom din bruk av våre nettsider.

Personvernerklæringen er underlagt norsk lov og vil kunne bli oppdatert fra tid til annen, blant annet som følge av endringer i gjeldende personvernlovgivning eller fordi tjenestene tilgjengelig på nettsidene utvides eller endres. Vi vil varsle deg dersom dette krever nytt samtykke fra deg.

Vennligst les denne erklæringen nøye for å få en klar forståelse av hvordan vi samler inn, bruker, beskytter eller på annen måte behandler dine personopplysninger.

Samtykke

For å kunne benytte deg av tjenestene tilgjengelig på våre nettsider er det nødvendig at du gir oss visse etterspurte personopplysninger. Hvis du ikke ønsker å gi oss slike nødvendige opplysninger, kan vi dessverre ikke gi deg tilgang til den forespurte tjenesten.

Ved å bruke tjenester på våre nettsider, bekrefter du at du har lest og at du forstår og samtykker til innholdet i denne Personvernerklæringen og til vår behandling av dine personopplysninger.

Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke ved å kontakte oss. Vær likevel oppmerksom på at dette kan føre til at vi ikke lenger kan levere våre tjenester til deg.

Hvis barn under 16 år har gitt oss personopplysninger, vil vi slette opplysningene så snart vi blir oppmerksomme på forholdet. Foresatte kan kontakte oss.

Behandlingsansvarlig

IDA ARNESEN HÖGLUND i Balstad pensjonat er behandlingsansvarlig for behandlingen av personopplysninger i forbindelse med vår virksomhet etter gjeldende personopplysninglovgivning. Med behandlingsansvarlig menes den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke hjelpemidler som skal benyttes. Det er behandlingsansvarlig som har det overordnede ansvaret for behandlingen av dine personopplysninger.

Hva er personopplysninger?

Med personopplysninger menes informasjon som kan knyttes til en fysisk person, eksempelvis opplysninger om navn, bosted, telefonnummer og e-postadresse. Med behandling siktes det til enhver bruk av personopplysninger, som f.eks. innsamling, registrering, sammenstilling, lagring og utlevering.

Hvilke personopplysninger behandler vi?

Ved å benytte deg av våre tjenester på våre nettsider, vil vi kunne behandle dine personopplysninger, inkludert, men ikke begrenset til:

  • Adresse
  • Betalingshistorikk, inkludert dato og klokkeslett, beløp belastet, debet- kredittkortinformasjon og andre relaterte transaksjonsdetaljer.
  • Brukernavn
  • E-postadresse
  • Firmanavn
  • Informasjon om din bruk av våre nettsider, eksempelvis din søkehistorikk, hvilke undersider som besøkes
  • Enhetstyper
  • Informasjon om kontaktperson
  • IP-adresser
  • Kommentarer og aktivitetslogg fra våre kursportaler (etter innlogging)
  • Mailsporing
  • Navn
  • Nettleserinnstillinger
  • Operativsystem
  • Passord (kryptert for oss)
  • Telefonnummer
  • Trafikkdata

Slik innhentes informasjonen:

Vi behandler personopplysninger som du avgir via skjemaer på våre nettsider, eksempelvis:

  • Kontaktskjema eller påmelding til vårt nyhetsbrev
  • Påmelding til et gratiskurs, webinar e.l.
  • Nedlasting av f.eks. e-bok, guide, maler e.l.
  • Kjøp av kurs, tjenester eller produkter på våre nettsider
  • Kommentarfelt

Formålet med informasjonen som innhentes:

Vi er opptatt av å behandle personopplysninger på en måte som gjør at du kan føle deg trygg på at opplysninger om deg behandles konfidensielt.

Vi behandler personopplysninger som er nødvendige for at du kan nyttiggjøre deg av våre tjenester og benytte våre nettsider.

Vi vil behandle personopplysninger som vi mottar direkte fra deg eller på tekniske måter (for eksempel automatisk registrering via våre servere) for de formål som er beskrevet under og for å kunne tilby, overvåke og analysere bruken av tjenester og nettsidene samt gjennomføre vedlikehold og forbedringer.

Formålet med vår behandling av dine personopplysninger er å betjene din bruk av tjenester og nettsidene på en best mulig måte.

Når du oppgir personopplysninger for å få tilgang til våre tjenester og nettsidene, vil vi behandle dine personopplysninger for å:

  • Gi tilgang til våre produkter og tjenester
  • Sende ut relevant informasjon
  • Håndtere kundeservice
  • Tilby deg gratis tips, e-bøker, guider m.m.
  • Gi deg informasjon om de mest relevante produkter og tjenester

Vi vil ikke benytte personopplysningene til annet formål enn det angitte, med mindre det foreligger uttrykkelig samtykke fra deg om bruk til annet formål.

Slik lagres informasjonen:

Informasjon innhentet gjennom skjema på våre nettsider. Dette lagres i vårt CRM-system i Simplero som er systemene vi bruker for å lagre kundedata og automatisere markedskommunikasjonen.

Informasjonen lagres inntil du selv ber om at de slettes eller at de har vært inaktive i 2 år, med mindre annet følger av lov.

Informasjon slettes på oppfordring ved å kontakte oss.

Slik kan du slette dine personopplysninger:

Informasjon slettes på oppfordring ved å kontakte vårt kundesenter på tlf 99229484, balstadpensjonat@gmail.com .

Utlevering av informasjon til tredjepart?

Personopplysningene deles ikke med utenforstående tredjeparter, men mindre du ønsker å benytte betalingstilbud fra våre underleverandører som Stripe eller PayPal. Disse underleverandørene kan behandle personopplysninger på vegne av oss.

Hvis vi skulle utlevere personopplysninger til organisasjoner som utfører tjenester på vegne av oss, vil vi kreve at tjenesteleverandørene bare bruker slike personopplysninger med det formål å yte slike tjenester til oss og vi vil innhente de garantier som anses påkrevd for beskyttelse av dine personopplysninger det formål.

Alle tredjeparter som mottar personopplysninger fra oss er forpliktet til å følge våre standarder for behandling av personopplysninger eller tilsvarende standarder, samt forpliktelser som følger av den til enhver tid gjeldende personvernlovgivning.

Dersom det pålagt ved lov eller det er mistanke om at det er begått lovbrudd i forbindelse med bruk av våre tjenester, vil personopplysninger vi har lagret om deg kunne utleveres til offentlige myndigheter.

Dersom personopplysninger kan bli gjenstand for overføring til en annen organisasjon i forbindelse med fusjon, finansiering, omorganisering eller oppløsningstransaksjon av hele eller deler av oss, vil vi kun gjøre dette dersom de involverte partene har inngått en avtale der innsamlingen, bruk og deling av personopplysningene er begrenset til de formålene som angår transaksjonen, herunder en bestemmelse om hvorvidt transaksjonen skal gå videre eller ikke, og personopplysningene skal kun brukes av de involverte parter for å gjennomføre og fullføre transaksjonen. Hvis et annet selskap kjøper oss eller vår virksomhet eller eiendeler, vil dette selskapet ha tilgang til personopplysningene innsamlet av oss, og vil påta seg de rettigheter og forpliktelser vedrørende dine personopplysninger som beskrevet i denne personvernerklæringen.

Tredjepartslinker

Av og til, etter vår skjønn, kan vi inkludere eller tilby tredjeparts produkter eller tjenester på våre nettsider. Vi kan også ha lenker på våre nettsider til andre nettsteder som ikke er under vår kontroll. Disse koblingene tilbys kun til orientering. Disse tredjeparts nettsider har separate og uavhengige retningslinjer for personvern. Vi oppfordrer deg til å lese personvernreglene for hver nettside du besøker. Vi har ikke noe ansvar for innholdet og aktivitetene til disse nettsidene.

Sikkerhet

Beskyttelse av dine personopplysninger er viktig for oss. Derfor gjør vi det vi kan for å opprettholde og benytte rimelige tiltak for fysisk og teknisk sikkerhet av kontorer og informasjonslagringsanlegg, for å forhindre tap, misbruk, uautorisert tilgang, avsløring eller modifikasjon av dine personopplysninger.

Dine personopplysninger behandles bak sikrede nettverk og er kun tilgjengelig for et begrenset antall personer som har spesielle rettigheter til slike systemer, og som er pålagt å behandle personopplysningene konfidensielt. Vi benytter oss av datasystemer med begrenset tilgang, plassert i anlegg med fysiske sikkerhetsforanstaltninger.

Vi evaluerer vår datainnsamling, lagrings- og behandlingspraksis, inkludert fysiske sikkerhetstiltak, for å beskytte uautorisert tilgang til våre datasystemer.

Alle betalingstransaksjoner behandles via en gateway-leverandør og lagres ikke eller behandles på våre servere. I tillegg er all debet- og kredittkortinformasjon du oppgir kryptert via SSL-teknologi (Secure Socket Layer).

Hvis en ansatt hos oss misbruker dine personopplysninger, vil dette bli ansett som et alvorlig brudd hvor vi vil kunne treffe disiplinære tiltak, inkludert oppsigelse. Hvis en person eller en organisasjon misbruker personopplysninger de har mottatt for å bistå med levering av våre tjenester og nettsider, vil dette bli ansett som et alvorlig brudd hvor vi vil kunne treffe passende tiltak, inkludert heving av avtaler mellom oss og den enkelte organisasjonen.

Ved avvik vedrørende dine personopplysninger vil vi varsle deg via e-post innen 4 virkedager.

Overføring av personopplysninger til utlandet

Dine personopplysninger kan overføres innenfor det europeiske økonomiske samarbeidsområdet og andre land som Europa-kommisjonen har ansett for å ha tilstrekkelig beskyttelse av personopplysninger på grunnlag av artikkel 45 i forordning (EU) 2016/679. Ditt samtykke til denne personvernerklæringen representerer ditt samtykke til denne overføringen.

Simplero, hvis leverandør vi bruker for å levere våre tjenester, er lokalisert i USA og de vil nødvendigvis ha de opplysningene du gir, men kun for å kunne levere e-poster til din adresse eller gi tilgang til eventuelle kursplattformer eller tjenester du selv registrerer at du er interessert i.

Dine rettigheter

Du som bruker av våre nettsider har, med de begrensninger som følger av den til enhver tid gjeldende personvernlovgivning, rett til innsyn i personopplysningene dine og du har rett til å vite hvordan de behandles. Du kan også kreve retting, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger vi lagrer om deg.

Du kan til enhver tid trekke tilbake ditt samtykke og alle data om deg vil bli slettet med unntak av det som er påkrevd i henhold til f.eks. regnskapsloven dersom du er betalende kunde.

Kontaktinformasjon

Dersom du vil kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysninger eller dersom du har spørsmål eller forespørsler om denne personvernerklæringen, vår behandling eller ønsker å klage på vår behandling, kan du kontakte oss på:

Telefon: 99229484
E-post: balstadpensjonat@gmail.com
Postadresse: Strandveien 585, 7584 Selbustrand

Du har også rett til å inngi klage til Datatilsynet om ethvert forhold vedrørende behandling av dine personopplysninger. Kontaktinformasjon dit er tilgjengelig på www.datatilsynet.no.


Privacy Policy

Introduction

IDA HÖGLUND and Balstad Pensjonat are committed to handling personal data in a secure and trustworthy manner when you visit and use our websites: balstadpensjonat.no, www.balstadpensjonat.no, balstadpensjonat.simplero.com, as well as our course platforms with unique URLs like balstadpensjonat.simplerosites.com and all related pages.

This privacy policy contains information you are entitled to know when we collect data from our websites and provides general information on how we process personal data.

The purpose is to inform you of your rights, as well as our guidelines and procedures for processing the personal data we receive from you through your use of our websites.

This privacy policy is governed by Norwegian law and may be updated from time to time, particularly due to changes in applicable data protection legislation or updates to the services available on our websites. We will notify you if a new consent from you is required.

Please read this policy carefully to understand how we collect, use, protect, or otherwise process your personal data.

Consent

To use the services available on our websites, you must provide certain requested personal data. If you do not wish to provide such necessary data, we regret that we cannot grant you access to the requested service.

By using services on our websites, you confirm that you have read, understood, and agree to the content of this Privacy Policy and to our processing of your personal data.

You may withdraw your consent at any time by contacting us. Please note, however, that this may prevent us from continuing to provide our services to you.

If children under 16 years of age have provided us with personal data, we will delete the data as soon as we become aware. Parents can contact us.

Data Controller

IDA ARNESEN HÖGLUND at Balstad Pensjonat is responsible for the processing of personal data in connection with our business in accordance with applicable data protection laws. The data controller is the person who determines the purpose of the data processing and the means to be used. The data controller has the overall responsibility for the processing of your personal data.

What Are Personal Data?

Personal data refers to information that can be linked to a physical person, such as information about name, address, phone number, and email address. Processing refers to any use of personal data, such as collection, registration, compilation, storage, and disclosure.

What Personal Data Do We Process?

When you use our services on our websites, we may process your personal data, including but not limited to:

  • Address
  • Payment history, including date and time, charged amount, debit/credit card information, and other related transaction details
  • Username
  • Email address
  • Company name
  • Information on your use of our websites, such as your search history, which subpages you visit
  • Device types
  • Contact person information
  • IP addresses
  • Comments and activity logs from our course portals (after login)
  • Email tracking
  • Name
  • Browser settings
  • Operating system
  • Password (encrypted for us)
  • Phone number
  • Traffic data

How We Collect Information

We process personal data that you provide via forms on our websites, for example:

  • Contact form or newsletter sign-up
  • Registration for a free course, webinar, etc.
  • Downloading an e-book, guide, templates, etc.
  • Purchase of courses, services, or products on our websites
  • Comments

Purpose of the Collected Information

We are committed to processing personal data so that you can feel confident that information about you is handled confidentially.

We process personal data necessary for you to benefit from our services and use our websites.

We will process personal data we receive directly from you or via technical means (e.g., automatic registration via our servers) for the purposes described below and to provide, monitor, and analyze the use of services and websites, as well as to carry out maintenance and improvements.

The purpose of our processing of your personal data is to serve your use of our services and websites in the best possible way.

When you provide personal data to access our services and websites, we will process your personal data to:

  • Provide access to our products and services
  • Send out relevant information
  • Manage customer service
  • Offer you free tips, e-books, guides, etc.
  • Provide you with information about the most relevant products and services

We will not use the personal data for purposes other than those stated, unless you expressly consent to their use for other purposes.

How the Information is Stored

Information collected through forms on our websites is stored in our CRM system Simplero, which we use to store customer data and automate marketing communication.

The information is stored until you request its deletion or it has been inactive for two years unless otherwise required by law.

Information will be deleted upon request by contacting us.

How to Delete Your Personal Data

Information is deleted upon request by contacting our customer service at +47 99229484, or via email at balstadpensjonat@gmail.com.

Disclosure of Information to Third Parties?

Personal data is not shared with third parties, unless you choose to use payment services from our subcontractors such as Stripe or PayPal. These subcontractors may process personal data on our behalf.

If we share personal data with organizations performing services on our behalf, we will require service providers to only use such data for the purpose of providing services to us, and we will seek necessary assurances to protect your personal data for that purpose.

All third parties receiving personal data from us are required to comply with our standards for personal data processing or equivalent standards, as well as obligations arising from applicable data protection legislation.

If required by law or if there is suspicion of a legal violation in connection with the use of our services, personal data we have stored about you may be disclosed to public authorities.

If personal data are transferred to another organization in connection with a merger, financing, reorganization, or dissolution transaction of all or part of our business, we will do so only if the involved parties have entered into an agreement restricting the collection, use, and sharing of personal data for purposes related to the transaction, including whether or not the transaction proceeds. Personal data will only be used by the involved parties to carry out and complete the transaction. If another company acquires us or our business or assets, that company will have access to the personal data collected by us and will assume the rights and obligations regarding your personal data as described in this Privacy Policy.

Third-Party Links

From time to time, we may include or offer third-party products or services on our websites. We may also have links to other websites not under our control. These links are provided for informational purposes only. These third-party sites have their own and independent privacy policies. We encourage you to read the privacy policies of each website you visit. We are not responsible for the content and activities of these sites.

Security

Protecting your personal data is important to us. We take reasonable measures to maintain and use physical and technical security measures to prevent loss, misuse, unauthorized access, disclosure, or alteration of your personal data.

Your personal data is handled within secure networks and is only accessible to a limited number of persons with special access rights to these systems, who are required to keep the data confidential. We use data systems with restricted access, located in facilities with physical security measures.

We evaluate our data collection, storage, and processing practices, including physical security measures, to protect against unauthorized access to our data systems.

All payment transactions are processed through a gateway provider and are not stored or processed on our servers. Additionally, all debit and credit card information you provide is encrypted via SSL technology (Secure Socket Layer).

If an employee of ours misuses your personal data, this will be considered a serious breach, and we may take disciplinary action, including termination. If an individual or organization misuses personal data they have received to assist in delivering our services and websites, this will be considered a serious breach, and we may take appropriate action, including terminating agreements between us and the individual or organization.

In case of a data breach concerning your personal data, we will notify you by email within four business days.

Transfer of Personal Data Abroad

Your personal data may be transferred within the European Economic Area and other countries that the European Commission has deemed to provide adequate personal data protection under Article 45 of Regulation (EU) 2016/679. Your consent to this Privacy Policy represents your consent to this transfer.

Simplero, which we use to provide our services, is based in the USA and will necessarily have the information you provide, but only to deliver emails to your address or give you access to any course platforms or services you register for.

Your Rights

As a user of our websites, you have, subject to the limitations of applicable data protection laws, the right to access your personal data and the right to know how it is processed. You may also request correction, deletion, and restrictions on the processing of personal data we store about you.

You can withdraw your consent at any time, and all data about you will be deleted except as required by law, e.g., accounting laws if you are a paying customer.

Contact Information

If you wish to request access, correction, or deletion of personal data or have questions or requests regarding this Privacy Policy, our processing, or if you wish to lodge a complaint, you can contact us at:

You also have the right to file a complaint with the Norwegian Data Protection Authority regarding any issues concerning the processing of your personal data. Contact information is available at www.datatilsynet.no.